Tuesday, May 13, 2025

 

BENGKEL LATIH ANAKKU BAGI TAHUN 2025

TARIKH: 8 Mei 2025 (Khamis)
MASA : 9.00 pagi hingga 5.00 petang
TEMPAT : Dewan Haji Mohamad, PPD Rompin
SASARAN : seorang Guru/Penyelaras Pemulihan Khas, dan seorang Guru Bahasa Melayu
PENCERAMAH: TN. HJ ROSLAN NIKMAT

OBJEKTIF/TUJUAN :

memastikan semua Guru/Penyelaras Pemulihan Khas dan Program Intervensi Tahun 1 Daerah Rompin dapat merancang serta melaksanakan PdP, intervensi, menyediakan BBM kendiri serta mencapai KPI dalam mengurangkan jumlah murid 3M daerah Rompin dan formula ClTra Pahang tercapai. 



PROGRAM JOM BAnTU KAWANKU!

TARIKH PELAKSANAAN : 15 APRIL 2025 SEHINGGA 25 SEPTEMBER 2025
HARI : ISNIN - KHAMIS
TEMPOH : 7.30 PAGI - 8.00 PAGI
SASARAN : MURID PEMULIHAN KHAS DAN MURID TP 1 & TP2  TAHUN 1-6
TEMPAT : KELAS DI BLOK A DAN KELAS TAHUN 1 UKM

 

OBJEKTIF/TUJUAN :

1.Memperkenalkan program kilat ini kepada semua guru untuk diguna pakai dalam proses pengajaran dan pembelajaraan di dalam kelas.

2.Memantapkan kemahiran membaca dalam kalangan murid yaang berkenaan melalui cara ansur maju dengan menggunakan Modul Bacalah Sayang 2.0 dan Modul Skubest Bahan Bacaan Bahasa Melayu Pemulihan Khas.




TAKLIMAT PELAKSANAAN PROGRAM PEMBUDAYAAN KAJIAN TINDAKAN DALAM KALANGAN WARGA PENDIDIK : ROMPIN ACTION RESEARCH (RoAR) DAERAH ROMPIN TAHUN 2025.

TARIKH: 25 APRIL 2025 ( JUMAAT)
MASA : 3.00 PETANG 
TEMPAT : GOOGLE MEET


PELANCARAN PROGRAM JOM BAnTU KAWANKU!

TARIKH: 21 APRIL  2025 (ISNIN)
MASA : 8.00 PAGI
TEMPAT : SK (LKTP) KERATONG 3
ANJURAN : PEMULIHAN KHAS & PANITIA BAHASA MELAYU
SASARAN : SEMUA GURU DAN 52 ORANG MURID


 PERBINCANGAN PERKEMBANGAN PEMBELAJARAN MURID


TARIKH: 22 APRIL 2025 ( SELASA)
MASA : 8.30 PETANG 
TEMPAT : PEJABAT SK (LKTP) KERATONG 3
SASARAN : GURU DAN IBUBAPA/PENJAGA

Tujuan perjumpaan adalah untuk membincangkan perkembangan pembelajaran murid-murid. Guru membentangkan perkembangan pembelajaran setiap murid secara individu, termasuk:
  • Prestasi akademik dalam mata pelajaran Bahasa Melayu dan Matematik

  • Kemajuan dalam kemahiran membaca, menulis dan mengira

  • Penglibatan dan sikap murid di dalam kelas.

  • Masalah atau cabaran yang dihadapi oleh murid dalam pembelajaran.